Present Forever @ Fatform

Present Forever @ Fatform

Het is misschien een ietwat laat bericht, maar dat komt grotendeels omdat ik nog steeds aan het bijkomen ben van de opening. Anderhalve week geleden was namelijk de opening van de tentoonstelling PRESENT FOREVER bij Fatform in een parkeergarage in het voormalige ghettogebied de Bijlmer.

Zo’n 55 Nederlandse (inclusief een paar buitenlandse, maar wie let daar nu op) kunstenaars lieten daar hun spierballen zien. De tentoonstelling werd in elkaar gedraaid door Ad de Jong, Manuel Klappe en Daniela Bershan met de hulp van de blinde tentoonstellingsontwerper Bas Oudt en ontelbaar veel goedwillige vrijwilligers.

Alhoewel het hartje zomer is/was of zou moeten zijn kwamen de mensen in drommen aangestroomd. Volgens de statistieken waren er zo’n slordige 1000 bezoekers op de opening.

Fatform.com

(een bericht van Bonno van Doorn)

Zelfs ‘De Fons’ was van de partij.

Hij maakte nog een fotootje van mijn werk ook. Nou Fons, ik wacht op je telefoontje! Mailen mag ook hoor :-)

Gelukkig waren er echte beveiligers met het ‘V’ keurmerk om de boel in de gaten te houden.

En zoals het hoort bij een echte opening werd er door de organisatoren een echte toespraak gehouden. Die van Manuel Klappe was heel inspirerend.

Frank ‘SOS’ Koolen was ook van de partij. Hij beloofde me dat hij zijn laatste vlot had gebouwd. Daar houd ik je aan Frank!

De hard-aan-de-weg-timmerende Grote Wouter Klein Velderman.

Het was goed vertoeven op het grootste dakterras van Nederland.

Hier Manuel Klappe, die nog bij moest komen van 3 weken vakantie, met zijn (en ook de mijne) grote held John Körmeling.

Ook werd er gezorgd voor het nodige entertainment.

Onze Afro-Tukker Jesper Buursink voelde zich helemaal thuis.

Bas Oudt en Ad de Jong poseren aandoenlijk voor de camera.

Na sluitingstijd tapt Ad nog aardig wat biertjes weg. Wat een kroegtijger!!! Het is eigenlijk nog steeds wachten op Ads eerste kroeg in Amsterdam. Insiders weten al hoe die gaat heten.

Hier heb je Top Vrijwilliger Gilly! Volgens mij weet hij alles van electra en bier. Het is misschien een wat aparte combinatie, maar het lijkt goed te werken.

Het is tevens mijn laatste foto van de lange dag en veel te korte avond. Hoe laat het geworden is weet ik niet, maar dat het meer dan gezellig was weet ik nog wel! En dat het een super goede tentoonstelling is geworden weet ik meer dan 100% zeker, maar dat moet je echt met je eigen ogen gaan zien. Het is het ritje naar de ghetto meer dan waard!

Er komt trouwens ook nog een hele mooie catalogus uit. Hij is in de maak. Houd daarom je ogen en oren open voor de tamtam, want voor die gelegenheid zal er vast wel weer iets leuks georganiseerd worden.

Rest mij alleen nog de taak iedereen te bedanken.

IEDEREEN BEDANKT!!!

X,

Bonno

About [Redactie] 9107 Articles
Berichten in Trendbeheer kort en ingezonden verslagen van gelegenheidscorrespondenten.

7 Comments

  1. Niek, heb je het laatste stukje tekst gelezen?

    “En dat het een super goede tentoonstelling is geworden weet ik meer dan 100% zeker, maar dat moet je echt met je eigen ogen gaan zien. Het is het ritje naar de ghetto meer dan waard!”

  2. Beetje jammer dat je het nog steeds Ghetto noemt. Dat is het in Zuidoost namelijk totaal niet.

  3. @Niek: Ik had hetzelfde, maar het is blijkbaar ongrijpbaar werk, op eentje na dan.

  4. Ik zou best wat wekren kunnen uitlichten, en hier en daar wat recht toe recht aan fotootjes van de werken kunnen maken, maar ik vind vooral de tentoonstelling als geheel gelukt. Iedereen heeft zo zijn/haar eigen voorkeur qua werken in de tentoonstelling. Maar mijn mening is toch echt dat je de werken en tentoonstelling in het echt met je eigen moet gaan zien, en niet vanuit je luie stoel achter de computer.

    Daarnaast is verdomd lastig om goed naar de werken te kijken op een opening, vooral omdat er heel veel mensen waren waar je dan weer een praatje mee houdt. Openingen zijn dan ook vooral een gelegenheid van zien en gezien worden.

    Voor de grap noem ik het de ghetto. Een term die vanuit Amerika is komen overwaaien, maar in Nederland nooit echt is doorgebroken. Op een paar buitenwijkjes na. Bijlmer, je bent wat je bent. Je laat je toch niet door een of andere kunstenaar zonder politiek correcte uitspraken toch niet van je stuk brengen? De Bijlmer is supergaaf!!! Fatform is vetgaaf!!! Present Forever is immergaaf!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*