Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Terugblikken met Bijl in zijn eerste museale solo in Nederland. Negen goed gevulde zalen bieden een kleine greep uit een bijzonder productief decennium. Alle dertien goed, kijken is gaan en daarvoor u heeft nog alle tijd.

T/m 1 april 2013.

Groningermuseum.nl/tentoonstelling/marc-bijl-urban-gothic

Marc Bijl @ Groninger Museum

Tout Groningen is erbij.

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Jongeleen denkt er het zijne van.

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Keurig netjes opgeborgen en ingepakt, het te licht bevonden werk.

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Helder en duidelijke uitleg.

Marc Bijl @ Groninger Museum

De lokale tv vraagt zich af, wat vindt kunststerretje Samson ervan?

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Marc Bijl @ Groninger Museum

Incluis afpilzen in de legendarische Benzinebar.

T/m 1 april 2013.

Groningermuseum.nl/tentoonstelling/marc-bijl-urban-gothic

About Niels Post 3647 Articles
Niels Post is beeldend kunstenaar en actief als mede-oprichter van Trendbeheer.com. Hij is opgeleid aan de AKI in Enschede en het San Francisco Art Institute. Zijn werk is wereldwijd te zien geweest op videofestivals, tentoonstellingen en als zelfinitiatief in de openbare ruimte. Spam, computer gegenereerde tekst die niemand wil maar die overal opduikt, vormt de laatste jaren het basismateriaal van zijn beroepspraktijk. Post gebruikt het voor interventies op leegstaande winkelramen, wandsculpturen en ruimtevullende installaties.

7 Comments

  1. Op de een of andere manier moet ik bij Marc Bijl altijd denken aan Mischa Klein, Is dat raar?

  2. Ik denk dat Bijl zich heel bewust is van de Bermudadriehoek die hij maakt tussen de kitsch, massa-cultuur en hoge cultuur. Godzijdank is de nietszegger Mischa Klein daar al in verdwenen.

  3. (Ik mis de hoge cultuur bij Mischa Klein, maar dat terzijde).

    Die kitsch en massa-cultuur waren toch een prima ‘sign of the times’-dingetje? House en drugs moesten toch ergens hun gezicht laten zien binnen de kunst. Hij is ook op tijd gestopt. Wat voor en kunstenaar wat mij betreft veel respect verdient.

    Blijf ik nieuwsgierig naar hoe Frank bij deze associatie kwam?

  4. Tsja, misschien is het dat mode kunst gevoel. Heel erg die tijdgeest nu, maar klaar over een jaar of tien?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*