- 1 plaatje zegt meer dan x woorden.
RAW en Warehouse vechten elkaar de tent uit. Waar vorig jaar RAW nu Warehouse. Bob Smit probeert en doet het nu een pakhuis of wat verder en organisator JMR gaat met minder succes door waar RAW eerder zat.
Galeries uit het circuit en het alternatieve circuit naast en door elkaar: kan dat? Ja dat kan. RAW bewijst dat voor het tweede jaar op rij. Warehouse heb ik geen gevoel bij.
Maar de argeloze bezoeker dient gewaarschuwd: neemt misselijkheidspilletjes mede en in. Sans gene staat de grootste rotzooi rommel troep gebroederlijk naast pareltje en kwaliteitswerk.
Eigenlijk weet je wat je kunt verwachten, vorig jaar bezien. Allemaal winkeltjes in een mooi pand en je kunt er koffie drinken. Wat dat betreft net een Kunstbeurs.
In tien beelden RAW:
Eerst – dit is geweldig. De intuitiefabriek toont een productieproces in kopjes in oplopende mate van afwerking, detailering en prijs. Een grid van ruw tot arbeidsintensief en gelaagd, van blauw tot kobaltblauw. Voel, kijk en koop.
Zie de website voor fatsoenlijke pics en uitleg: deintuitiefabriek.nl/site/sum-coming-soon/
Maurits van de Laar staat er met Martin Fenne.
Jan Maarten Voskuil (MK Award) bij Rob de Vries.
Richard Hutten aan de muur net zo mooi als op de vloer naast prachttafel intuitiefabriek bij Priveekollektie Contemporary Art, eerder vooral op Object Rotterdam.
Prachtige Toon Teeken bij [vergeten]
Een verdiep hoger Ja natuurlijk brengt Zomerexpo aan de man en omgekeerd.
Sauerkids bij Kochxbos
Amaai wat erg
Bij Kunst is Kunst. Toen ik dit zag wilde ik dood.
Maar dan om de hoek supermooie kleine schilderijtjes van Olphaert den Otter en mijn dag is weer goed.
Serge Game heet eigenlijk Gaaaame en niet Serge Geeeem op zijn engelands zoals ik immer abusievelijk dacht.
En ook Lisa Couwenbergh bij Buro Rotterdam maakt een mooie geheel op RAW (Marjolein van den Assem vergeten te fotograferen/camera haperde – geen excuus)
Arjan Jansen…
… en Alexandra Roozen bij Hein Elfrink.
Eindelijk! Klibansky! Telegraafkunst in het echt!
En dan daarnaast Sarkis bij De Zaal, heel mooie presentatie, mooi werk, het geheel niet op foto/niet te fotograferen.
Even verderop Thomas l’Anson bij Kolektif.
Verdiep drie China Expo in drie beelden:
Carina Hesper – 50 faces
Rob van der Hoeven.
Nog een verdiep hoger:
Eveline Visser
Marc Overeem
Geert Mul
Jochem Rotteveel staat op werkelijk elke beurs.
China-expo RAW in twee beelden; geen idee van wie maar prachtig.
Art at the Warehouse kun je gevoegelijk vergeten. En omdat het zo groots is verdwijnen de bezoekers en lijkt het alsof er niemand is, waardoor sfeer en leven ontbreekt.
Bovenstaand prachtstand Niels Broszat maar ook Kunstbeeld was er niet.
Maar ook hier natuurlijk uitzonderingen daargelaten: Kim de Ruysscher heeft er een eigen stand kunstenaarsbenodigheden in marmer.
En vraag of je het mag aanraken want dat mag.
Op zolder liggen zijn koffiesculpturen.
Jippie Telegraafkunst van Klebansky!
Mooie stand Olaf Mooij.
Urban market op de horrorzolder. Snel pilletjes innemen.
Dit is gigantisch en ik denk niet dat er ooit ergers is gemaakt.
Maar ook prachtige toiletsculptuur Onno Poeisz.
Jochem Rotteveel bij Helder.
Dagelijks Theo Jansen live bij Heden.
Toon Teeken bij Nouvelles Images
13 meter Ceramische sculptuur bij China Expo = Adriaan Rees, door Livingstone Gallery
Even: het is Mark van Overeem.
Verder: chapeau!
Sarkis bij Zaal niet te filmen. Bijzonder omdat het verder gaat dan winkelnering. Dat idee van productje zo of productje zus, door elkaar, op elkaar en tegen elkaar.
Ik herinner van enkele jaren terug Art Amsterdam waar de galeristen werden verzocht om met solo’s te komen. Dat idee is helemaal weg. Behalve bij Zaal dan. Of Hidde van Seggelen met Harmen Brethouwer. Of inderdaad de 6 kunstenaars van Bureau Rotterdam op RAW en Warehouse.
Ook de koffie van Kim De Ruysscher smaakte goed. Kim staat ook op Object.
Tsja Jeroen, wat schieten we op met dit verslag? Zelfs de thuisblijver kan er niets mee. 20 beurzen verslaan is nu eenmaal lastig, ik weet het. Je kan ook een goed boek gaan lezen.
Glashelder JB dank ik weet waar ik naartoe ga morgen. Maar ik hoor het al van alle kanten die sidebeurzen zijn niks voor kunstliefhebbers behalve de RE.
Jeetje wat kunnen jullie negatief schrijven over Warehouse zeg.. Niet goed gekeken of omgekocht door Bob Smit?
Art Warehouse was een prima overzichtelijke beurs! De bovenruimte zag er net als vorig jaar geschikt uit. Jammer dat jullie dit zo aanpakken
Ik ben beter gewend van jullie..