“In 1976 Sony introduced the Betamax video cassette recorder. It catalyzed the “ondemand” of today by allowing users to record television shows, and the machine ignited the first “new media”; intellectual property battles. In only a decade this revolutionary machine disappeared, beaten by JVC’s version of the cassette recorder.”
Niels Post is beeldend kunstenaar en actief als mede-oprichter van Trendbeheer.com. Hij is opgeleid aan de AKI in Enschede en het San Francisco Art Institute. Zijn werk is wereldwijd te zien geweest op videofestivals, tentoonstellingen en als zelfinitiatief in de openbare ruimte.
Spam, computer gegenereerde tekst die niemand wil maar die overal opduikt, vormt de laatste jaren het basismateriaal van zijn beroepspraktijk. Post gebruikt het voor interventies op leegstaande winkelramen, wandsculpturen en ruimtevullende installaties.
This Land Is Mine, 2013. [en nog immer actueel/tijdloos] Animatiekneiter van Nina Paley. Het Israel-Palestina conflict haarfijn uitgelegd door de eeuwen heen. De volledige lijst, op chronologische volgorde, met wie waarom ook alweer afslacht(te) vindt [Meer…]
U las het onlangs al op Trendbeheer; kunstenaar Daan Samson is volwassen aan het worden. Simultaan beginnen tevens de gevestigde partijen hem op waarde te schatten. In navolging van Theo Hiddema en Pieter Hilhorst werd [Meer…]
Leave a Reply