Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

“Bosch, Burger en Kellner hebben een gedeelde interesse voor onze leefomgeving: architectuur, bouwmaterialen, planten en tuinen. Wat hen daarnaast verbind is het gebruik van het raster, niet het raster als monolithisch systeem, maar elk op verschillende wijze juist zoekend naar het kantelpunt waar ordening en meetbaarheid oplossen in chaos.”

T/m 1 februari a.s.

Dapiran.nl/10-january-1-february-2020-wim-bosch-gerbrand-burger-annegret-kellner/

(een bericht van Annegret Kellner)

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Kaspar de Jong links, Annegret Kellner midden. Voor Kellners werk Picture Pigment.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Puntjes op de i.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Korrie Besems wijst naar Wim Bosch.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Borrelpret met Jan Theun van Rees ea.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Maurice Bogaert voor Wim.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Burger en Kellner

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Wim Bosch (aan de muur) en Gerbrand Burger (sculptuur).

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Oud Trendbeheercorrespondent Eelco van der Lingen in gesprek met Berndnaut Smilde.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Ingevlogen vanuit aardbevingsgebied, Marielle Buitendijk en Marcel Swint.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Pakjes met Esther Kokmeijer en Marielle Buitendijk.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Pret met de oude Frank Mohr crew.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Bosch en Kellner.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Annegret Kellner

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Rob Bouwman

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Roos van Dijk en Marije Vermeulen voor Kellner.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Tromplui vlnr Heleen Wiemer, Anja Hertenberger, Annegret, Stefan Ruissen.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

Wim in gesprek met Eric Jan van de Geer.

Wim Bosch, Gerbrand Burger, Annegret Kellner – OFF GRID @ Dapiran Art Project Space

    Bosch & Burger

T/m 1 februari a.s.

Dapiran.nl/10-january-1-february-2020-wim-bosch-gerbrand-burger-annegret-kellner/

Avatar
About [Redactie] 8472 Articles
Berichten in Trendbeheer kort en ingezonden verslagen van gelegenheidscorrespondenten.

6 Comments

  1. Korrie wijst naar Wim. Wim wijst naar Zus. Zus wijst naar Teun. Teun wijst naar Mies. Mies wijst naar Jet. Jet wijst naar de Man met de Pet. Zelden zo’n gaaf autoreferentieel kunstwerkje gezien hier op TB. Het gelijkt wel een werk van JB. Five words in orange neon. Drie midcareer cv-kunstenaars in een witte kubus. Kudos voor de fotograaf.
    Kunst als design of design als kunst is nog geen kunst echter. En het feestje rondom deze zielloze objecten wordt gefinancierd door wie? De Man met de Pet. De vraag is dan ook hoe lang deze gesubsidieerde sub-cultus nog stand kan houden. De Man met de Pet is een optimist. Hij ziet veel nieuwe gezichten in mooie nieuwe gebouwen en reikt uit naar de ander. Maar vandaag even niet. Vandaag zijn we onder elkaar.

  2. Dat van die cv’s klopt. Die duren gemiddeld zo’n twintig jaar en worden steeds wanhopiger. Dan staat er onder het kopje ‘recensies’ een zelf verzonnen bericht op de sociale media. En bij ‘nevenactiviteiten’ een gastles op de Bakkademie. Dat laatste is niet-geaccrediteerde beunhazerij in het kunstvakonderwijs. Piepjonge net afgestudeerde meisjes (m/v) van de provinciale kunstscholen worden daarheen gelokt met de belofte dingen te horen ‘die ze op Dakkademie niet aan je vertellen’. Er is inmiddels ook een Zakkademie in oprichting. Speciaal voor vroegtijdige schoolverlaters zonder startkwalificatie. Onder het motto Zak door, zak weer, zak beter, word je daar juist helemaal niets meer verteld. Met name meisjes (m/v) met een andere esthetische bandbreedte worden verleid zich aan te melden. De cv-kunstenaar zorgt zo voor een volle en drukke praktijk. Naar het werk komt op de collega’s na helemaal niemand meer kijken (zie de foto’s), laat staan dat er iets verkocht wordt, maar is toch belangrijk voor de breedte en diversiteit van het kunstlandschap. Want kunst. Dit. Kan. Alleen. In. Nederland.

  3. Weer lekker met jezelf in gesprek Sissingh/Pleinvrees.

    Door wie het feestje betaald wordt, dat lijkt me de galeriehouder. Had ik tijdens het posten toch even Annegrets zinnetje “En is ook gekocht al gelijk, dus een fijn begin.” mee moeten nemen.

    En de Bcademie is/was een goed ding hoor (bestaat het eigenlijk nog?), een academie als kunstenaarsinitiatief. Niet bij de pakken neer en zuur vanaf de zijkant maar zelf iets opzetten en naar nieuwe wegen zoeken. Misschien kan je een keer gaan kijken of een gastlezing geven. Ze hebben regelmatig gastdocenten die komen vertellen waarom ze gestopt zijn en wat ze daarna zijn gaan doen (sigarenboer worden bv).

    Waarom niet onder eigen naam zelf verslagen maken, stukken schrijven of weer foto’s maken? Dan ga je ook eens met eigen billen bloot, zo half anoniem een beetje de comments vullen is nogal lafjes.

  4. Wat een ambtenarengelul uit de verkeerde hoek! Kijk eens naar wat er te zien is in plaats van je op bijzaken leeg te hoesten. Als ik vind dat iets kunst is dan is het kunst voor mij. Als je jezelf alleen maar op reputaties en verkoop concentreert dan zie je geen kunst en bestaat het ook niet!

  5. Sissking is alleen uit op provocatie . Het beste is om daar geen aandacht aan te besteden. Ik heb nog wel een vraag over het niet gebruiken van een grid als monolithisch systeem. Bij voorbaat dank voor een nadere toelichting.

  6. Je zou bijna zeggen dat Sissing Opel Manta is, maar die had tenminste zelfspot en liet mn humorkwabjes nog wel eens schuddebuiken.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*