“„De tentoonstellingen die hij neerzette, waren prachtig”, beaamt Liesbeth Labeur, die in 2014 een solo kreeg. Maar als vrijwilliger van de Vleeshal zag ze ook de andere kant. „Organisatorisch is Benedetti niet zo sterk. Het opbouwen van exposities ging meestal nogal rommelig. Vaak zat hij in het buitenland, terwijl er wel knopen moesten worden doorgehakt. Als je hem belde met een moeilijke vraag, reed hij net een tunnel in. Bij zijn laatste expositie in de Vleeshal, van de drie Zeeuwse kunstenaars Nicole Bianchet, Tamara Dees en Kees Wijker, was hij niet bij de keuze van de werken, niet bij de opbouw en niet bij de opening aanwezig. Dan word je als kunstenaar wel erg in het diepe gegooid.”
Onder zijn leiderschap verloor de Vleeshal in 2013 zijn rijkssubsidie, omdat het onvoldoende eigen inkomsten haalde. In de jaren daarvoor waren er onder andere vanuit de Raad voor Cultuur waarschuwingen geuit.
Ook eens iets van de andere kant:
“„De tentoonstellingen die hij neerzette, waren prachtig”, beaamt Liesbeth Labeur, die in 2014 een solo kreeg. Maar als vrijwilliger van de Vleeshal zag ze ook de andere kant. „Organisatorisch is Benedetti niet zo sterk. Het opbouwen van exposities ging meestal nogal rommelig. Vaak zat hij in het buitenland, terwijl er wel knopen moesten worden doorgehakt. Als je hem belde met een moeilijke vraag, reed hij net een tunnel in. Bij zijn laatste expositie in de Vleeshal, van de drie Zeeuwse kunstenaars Nicole Bianchet, Tamara Dees en Kees Wijker, was hij niet bij de keuze van de werken, niet bij de opbouw en niet bij de opening aanwezig. Dan word je als kunstenaar wel erg in het diepe gegooid.”
Onder zijn leiderschap verloor de Vleeshal in 2013 zijn rijkssubsidie, omdat het onvoldoende eigen inkomsten haalde. In de jaren daarvoor waren er onder andere vanuit de Raad voor Cultuur waarschuwingen geuit.