About [Redactie] 8663 Articles
Berichten in Trendbeheer kort en ingezonden verslagen van gelegenheidscorrespondenten.

2 Comments

  1. Kan me het begin nog herinneren veel toonaangevende curatoren en kunstprofessionals pushten het toen iedereen was enthousiast maar dat enthousiasme ging best al snel over maar veel kunstenaars hadden toen al getekend voro 20 jaar dus moesten de rit uitzitten met het werk wat ze hadden afgegeven. Mensen vergeten dat het dus een pensioenfonds is en die beleggen met geld van de deelnemers waar een DEEL van de mogelijke winsten aan de deelnemer wordt uitgekeer en ALLE risico gelegd wordt bij de deelnemer. Deelnemer worddt gelokt met roze prognoses waar je mee zou kunnen eindigen over 20+ jaar. Dat doen alle pensioenen en beleggingsfondsen niet alleen in de kunst, maar in klein lettertjes staat er ook onder dat er niks gegarandeert wordt, je kan ook eindigen met niks dat vergeet iedereen altijd maar gemakshalve, ondanks dat we dat toch regelmatig zien, lezen, ervaren… Beleggen ook met kunst blijft gokken, er is maar een handjevol kunstenaars waardevast de rest is natte vinger werk en niet gegarandeerd. Gokken op meer geld dan je hebt vs ouwe sok onder het matras waar je minder hebt dan de prognoses maar wel gagarandeerd. Je eigen artist proofs op zolder en onderling werken ruilen? Zonder ergens op te rekenen er misschien zomaar 1 kunstenaar waar je mee ruilde in je omgeving is die ineens een art star wordt en je onverwacht misschien met meer “economsiche value” eindigd en zo niet kan je op je ouwe dag als je niet meer goed ter been bent en een bezoek aan het museum te vermoeiend in ieder geval van kunst van je collega’s genieten die je hebt?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*